tisdag 21 juli 2015

Teddy i London (photo shoot för en barnbok)

För några år sedan köpte jag en nallebjörn till mitt gudbarn som då var väldigt liten. Jag var då boende i London och fadderbarnet i Sverige. Innan björnen blev inslagen julklapp åkte den dock runt i London som en turist och fotograferade. Fotona blev sedan till en saga om hur en liten björn boende på Hamleys ville se världen och reste runt i London där den till sist träffade en svensk tjej (Matilda) som kände ett barn som nog gärna ville leka med Teddy. Sagan är ackompanjerad med flera selfie-bilder på Teddy. Sista bilden i sagoboken är just Teddy och barnet. Boken gjorde jag via en av de här foto-siterna på internet som har fräsiga mallar. Jag tyckte den blev snygg och ger en bra bokkänsla. Den finns bara i två upplagor dock, en finns hos gudbarnet och en i min bokhylla.
Teddy i London (boken).
Teddy i London (LO). Bilder från boken.
Det roliga med bokprojektet var att det var ganska många personer som var involverade på olika vis. Till exempel var det många vänner i London som var peppade och hejade på Teddy. En vän följde även med på delar av foto-resan som inkluderade allt från Tower of London, British Museum, Covent Garden och London Eye. Utanför Houses of Parliament minns jag hur några andra turister hade lite kul åt Teddy-fotograferingen.

Sedan dess har jag dock haft svårt att toppa mig själv när det gäller presenter. Jag letar fortfarande efter nästa bra kreativa presentidé...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag kan säga att han blev väldigt glad och läste den flitigt i flera månader efter!

Matilda sa...

Åsa >> Kul att höra :) Kanske får bli en uppföljare eller prequel en dag